Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dálniční viadukt
Polách, Marek ; Šopík,, Leonard (oponent) ; Stráský, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem přemostění údolí potoka Hrabyňka na přeložce silnice I/II. Na základě poskytnutých podkladů jsou navrženy 3 varianty přemostění. Pro každou z nich je zpracován podélný a příčný řez. Dále je vybrána jedna konstrukce, konkrétně zavěšený most, a je proveden její podrobný návrh, výpočet a posouzení. Nejprve je proveden návrh dispozice mostu a tvaru příčného řezu, následně pak spočtena příslušná zatížení, která jsou aplikována na model vytvořený v softwaru na bázi MKP. Pomocí softwaru jsou vypočteny vnitřní síly, na jejichž základě je navrženo předpětí závěsů a návrh předpínací výztuže. Dále jsou vytvořeny kombinace vnitřních sil pro mezní stav únosnosti a použitelnosti a konstrukce je posouzena. V úvahu byl vzat i vliv postupné výstavby a byla provedena časová analýza. Na závěr je navržena betonářská výztuž pro jednu oblast konstrukce. Vše je podpořeno podrobnými výkresy.
MOST NA D1 (LIETAVSKÁ LÚČKA - VIŠŇOVÉ) NAD ÚDOLÍM v km 4.313
Hudyma, Nazar ; Dvořák, Tomáš (oponent) ; Zich, Miloš (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je návrh silničního mostu na D1 v úseku Lietavská Lúčka - Višňové v Žilinském kraji, okres Žilina, Slovenská republika. Objekt slouží k přemostění údolí v KM 4,313 a pozemní komunikace v KM 4,410. Byly navrženy tři varianty přemostění, ovšem dále v práci je proveden posudek na jedné z variant. Celková délka nosné konstrukce je 354,00 m , teoretické rozpětí konstrukce je 352,00 m. Most má 4 pole a je prováděn technologií letmé betonáže. Poloha podpor byla omezena nevhodnými geologickými poměry v místě výstavby (aktivní smyková plocha v kvartérních sedimentech) a to především v polích č.3(rozpětí 104,00 m) a č.4(rozpětí 75,00 m). Monolitická část mostní konstrukce bude betonována technologií letmé betonáže s největší délkou konzoly 52,00 m. Krajní části polí č.1 a č.4 budou betonovány na pevné skruži.
Most přes řeku Jihlavu
Hibš, Daniel ; Klusáček, Ladislav (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem nového mostu přes řeku Jihlavu v obci Luka nad Jihlavou. Most leží na pozemní komunikaci III/4044 ve staničení 0,033 km. Evidenční číslo mostu je 4044-1. V rámci bakalářské práce byly vypracovány tři studie. První variantou nosné konstrukce jsou předpjaté nosníky se spřaženou deskou, další varianta je tvořena dvoutrámovou konstrukcí, třetí variantou je deskový most. Byla vybrána studie č. 1 – most z dodatečně předpjatých nosníků se spřaženou železobetonovou deskou. Výpočet probíhal v programu SCIA Engineer s ručním ověřením vybraných výstupů. Byla provedena také časově závislá analýza TDA s použitím fází výstavby.
Dálniční most přes široké údolí
Mertová, Eliška ; Smejkal, Ing David (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo navrhnout několik variant možného přemostění daného širokého a hlubokého údolí. Po zhodnocení bylo jako optimální řešení zvoleno vedení dálnice na jediné široké nosné konstrukci tvořené komorovým nosníkem s velmi vyloženými konzolami podepíranými šikmými prutovými vzpěrami. Nosná konstrukce z dodatečně předpjatého betonu bude postupně vysouvána a podepřena jednosloupovými podpěrami v ose dálnice. Práce se skládá z podrobného návrhu této preferované varianty, který je proveden podle mezních stavů únosnosti a použitelnosti včetně zahrnutí vlivu fází výstavby mostu danou technologií vysouváním na jeho návrh.
Most přes řeku Opavici
Tang, Minh Phú ; Russnák, Adam (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem silničního mostu na rychlostní komunikace I/57 přes přeložku cyklistické stezky, řeku Opavici a místní komunikaci – přeložku příjezdu k vodárně. Mostní objekt se nachází na území města Krnov. Práce zahrnuje studii přemostění daného území. Byly zpracovány tří varianty. K podrobnému zpracování byla zvolena varianta A. Jedná se o spojitý komorový most o třech polích. Nosná konstrukce je navržená jako monolitická, dodatečně předpjatá. Výstavba konstrukce je uvažována za pomocí posuvné skruže. Výpočet účinků zatížení je proveden v programu Scia Engineer 18.1. Statický model je proveden jako prutový a desko-stěnový. Byl uvažován pouze vliv svislých účinků zatížení, přičemž vodorovné účinky zatížení nebyly brány v úvahu. Konstrukce byla posouzená dle mezních stavů včetně zohlednění vlivu výstavby na jeho návrh.
Most přes přeložku silnice I/46
Hurta, Adam ; Pozdíšek, Jan (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Tématem práce je bezpečný a hospodárný návrh nosné konstrukce mostu v souladu s platnými normami a předpisy. Posouzení konstrukce je provedeno dle mezních stavů únosnosti a použitelnosti. Řešení zahrnuje časově závislou analýzu konstrukce.
Statické řešení nosné konstrukce knihovny
Žůrek, Jan ; Novotný,, Petr (oponent) ; Zich, Miloš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a posouzením stropní konstrukce knihovny v Ostravě. Řešená konstrukce trámového stropu se nachází nad 3.NP. Statická analýza byla provedena v softwaru Scia Engineer 20. Výpočetně byly ověřeny dvě varianty stropní konstrukce. Práce se pak zaměřuje na strop z předpjatého betonu.
Most na silnici I/39
Pokorná, Šárka ; Svoboda, Adam (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je návrh mostu na silnici I/39. Byly vypracovány tři studie. Jako nejlepší varianta byla vybrána studie C – prefabrikované předem předpjaté nosníky se spřaženou deskou. Most o jenom poli. Byla zohledněna časově závislá analýza.
Nelineární analýza spřaženého průřezu s vlivem smršťování, dotvarování, stárnutí a teploty
Hron, Lukáš ; Kulhavý,, Tomáš (oponent) ; Čajka,, Radim (oponent) ; Vráblík,, Lukáš (oponent) ; Navrátil, Jaroslav (vedoucí práce)
Pokročilé výpočetní metody pro řešení stavebních konstrukcí se v projekční praxi používají stále častěji. Jejich použití je vynuceno nejen nároky na estetiku, funkčnost a vysokou hospodárnost výstavby, ale často přímo normovými předpoklady a požadavky. Je proto nezbytné poskytnout projektantovi robustní, ale transparentní nástroj, pomocí kterého provede efektivní návrh konstrukce a její posouzení v průběhu celé životnosti. Práce se zabývá vytvořením výpočetního systému pro časovou analýzu betonových a spřažených rámových konstrukcí v prostoru. Předpokládá se jednoduchý nebo spřažený betonový průřez s možnou aplikací předem a/nebo dodatečně předpjatých kabelů. Jednotlivé fáze postupně budovaného spřaženého průřezu mají obecnou geometrii. Použité algoritmy dávají možnost detailní analýzy konstrukce v jednotlivých fázích výstavby, poskytují projektantovi náhled na chování konstrukce v čase s vlivem stárnutí, smršťování a dotvarování betonu, relaxace předpínací výztuže a poskytují přehled o redistribuci vnitřních sil v konstrukci a v jednotlivých částech průřezu. Takto vypočtená napjatost konstrukce se dále uplatňuje v posouzení mezních stavů únosnosti a použitelnosti. Výsledky časové analýzy jsou verifikovány ručními výpočty a srovnáním s výsledky dosaženými zjednodušenými metodami.
Multi-span double teebridge
Alušic, Michal ; Řeřucha, Kamil (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Main purpose of the diploma thesis is to design a multi-span double-girder bridge which spans the valley of a river. The bridge spans main road of 1st class. Main superstructure of a bridge is made of prestressed concrete which is built span by span. Structure was designed according to limit states in construction stages as well as during the service. Everything was designed according to the latest European normatives. It contains static calculation and drawing documentation.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.